På själva julafton var det bara jag, Benny och Messi som var hemma. Vi åt lite julmat, tog några promenader och bara myste hela dagen. Vi tog på oss våra nya jultröjor och nya mysbyxor, tyvärr finns det ingen bild på detta.

Resten av juldagarna var också lugna och sköna. Jag jobbade under mellandagarna innan det var dags för lite längre ledighet över nyår.
På lördagen mellan jul och nyår kom min bror med familj och även min systerson Simon. Vi var bekväma och köpte mat från Libanon Meze&Bar. Det var åtta olika mest, två grillspett och vi valde hälften pommes och hälften bulgur till detta. Himmel vad gott det var. Det var inte sista gången vi köpte hem mat därifrån. 

På bilden ser man Holger, Maria, Simon och Johan.


Här är den årliga bilden på Simon och Johan.


Benny jobbade lite, men det var inte så mycket att göra så han kunde sitta med oss.


Även jag och Messi fastnade på några bilder. 

En liten puss.


Nyårsaftonen firade vi hemma själva. Vid 21-tiden började det smälla runt om oss och stackars Messi blev stressad. Vi fick ta en snabb kissepromenad för att tillbringa resten av kvällen/natten inomhus. Messi och jag sov på soffan några timmar när de smällde som värst. Uterummet utanför vardagsrummet gör att smällarna inte låter lika mycket som i sovrummet.

Lördagen efter nyår fick vi besök av Bennys syster Ninni och delar av hennes familj.

Kommentera

Publiceras ej