I ett och ett halvt dygn fick jag ha perimetri (hjärtövervakning). På onsdagen fick jag också göra ett UCG (ultraljud av hjärtat). Allt såg bra ut förutom att jag hade vätska runt hjärtat. Min sängkamrat:
Jag fick lite besök av arbetskamrater och vänner. Annelie kom förbi med en liten present.
Blodsockret var fortfarande för högt och på onsdag eftermiddag fick jag träffa en diabetessköterska som visade hur jag skulle ta blodsockret och visade mig injektionsteknik så jag kunde ge mig själv insulin. Fick även en del broschyrer om insulin och diabetes. På fredagen gjorde jag ett nytt ultraljud och det såg fortfarande bra ut. Jag blev utskriven på förmiddagen och fick information om att jag inte får träna/motionera på ett halvår, först i april 2017 får jag göra något som höjer pulsen. Jag frågade om jag kunde få träna med gummiband eller så, men nej, det var absolut förbjudet. Möjligtvis kan jag få gå lugna hundpromenader. Nu ska jag äta en medicin som heter Kolkicin under ett halvår för att inte få tillbaka perikarditen. Jag har även Lantus till natten och NovoRapid till måltider. Jag ska själv ta kontakt med diabetessköterskan på vårdcentralen när jag kommer hem. Gud vad skönt det var att få komma hem. Hade saknat den lilla nosen så mycket. Benny hade jag ju träffat några gånger.

Kommentera

Publiceras ej