Tänkte starta en blogg om hur det är att vara nybliven hundägare. Min man och jag har länge tittat valpar på Blocket. Han har velat skaffa en hund länge, jag har inte varit helt negativ till detta men jag har sett mer problem med att ha en liten valp. Benny kollade med sina jobbarkompisar och det bestämdes att Benny kunde ta med sig en hund till jobbet de veckor han jobbar dagtid. När vi så såg lilla Rex och hans syskon i en annons på Blocket var vi bara tvungna att åka dit och titta. Alla fem syskon var helt underbara och jag tänkte att det skulle bli svårt att välja. Lilla Rex kom och lade sig framför Benny och låg där hela tiden. Rex bestämde sig för oss, vi behövde alltså aldrig välja själva. Vi bestämde att han skulle få byta namn till Messi eftersom det är Bennys favoritfotbollsspelare.


Vi fick vänta i 1½ vecka innan vi kunde åka och hämta hem honom. Lilla Messi kom hem till oss den 15 februari, han föddes 2011-12-15. Första dagarna var spännande när man skulle lära känna den lilla valpen. Han sover hos oss på natten. Tycker om att vakna tidigt då man får ta ut honom för en liten kiss- och bajsstund. Efter det måste han leka i 45-60 minuter innan han kan somna om.

Han är den sötaste hunden som finns. Han charmar alla som kommer i hans väg.



2 kommentarer

Isabell och Alicia

26 Feb 2012 22:27

Vilken fin blogg du har skapat! Det ska bli jättespännande att följa den :)) Lycka till!!

Sofia Johnsson

27 Feb 2012 14:03

Jag tror jag dör va söt han är!!!!!! Messi. alltså...:)

Kommentera

Publiceras ej